God mat, thank god!

Ajaj, det var lurigt att bli av med gallstensanfallet.. Men efter en extra voltaren och en stunds sömn känns det äntligen bättre! Vaknade av att det doftade saffran i köket, Iza lagade kvällens middag. Kände mig inte direkt hungrig men tänkte att jag skulle må bättre efter lite mat och det gjorde jag också även om magen är lite spänd. Jag kommer icke äta en nöt eller ett frö till på mycket länge!

Lunchen idag intogs i skolan efter seminariet som gick riktigt bra och var roligt!

Köttbullemacka

Betyg: 9 av 10 GI-Janes

Motivering:
Åh, förvånande med en gammal hederlig köttbullemacka till lunch! Dessutom var den med rödbetssallad, riktigt gott! Finns inte mycket att klaga på här.. förutom på mig som inte gjorde egna köttbullar utan använda färdiga som vi hade i frysen. Shame on me!



Middag!

Saffransdoftande laxsoppa

Betyg: 9,5 av 10 GI-Janes

Motivering: Jag är en riktig lax-soppe-lover! Den här soppan var, liksom tidigare laxsoppor vi ätit, underbart god! Saffran är ju extremt dyrt (kostade mer än laxen!) men det ger verkligen en god smak! Tur att båda rätterna idag varit så goda, hade det varit minsta fel på någon av dem hade jag förmodligen sågat dom i fotknölarna eftersom jag fortfarande är så irriterad över Paulúns nöt-fixering som enligt mig orsakade mitt lilla gallstensanfall. Men jag ska försöka sluta vara bitter nu! ;) 


Kommentarer
Postat av: Annis

Nej, har du haft ett gallstensanfall Josefine?! Låter inte kul....Hoppas att du mår bättre nu!! Ja, semiariet gick bra för alla utom mig...Usch, vad arg jag blev på mig själv för att jag kom av mig...Men så är det när man skriver halvfärdiga meningar som man inte förstår....Grrrr...Slarvmaja...Men men...det är bara att bryta ihop och gå vidare....Men det kändes inte bra....Sånt kan jag älta länge....=( Men i vilket fall hoppas jag att du mår bättre nu och att ni får en riktigt bra o mysig helg! Syns nästa vecka! P.s Och din blogg är jättetrevlig att läsa. Tror att jag inte är ngn GI-fantast....än....=) Kram!

2010-03-25 @ 22:10:27
Postat av: GI-Jane

Annis, kom ju på att jag kan svara på din kommentar här! Blev så ledsen när jag såg att du inte kunde släppa seminariet, jag hade glömt bort att du stakade dig lite- det var ju ingenting, en världslig sak som nalle puh skulle säga! Sånt händer alla hela tiden, dont worry be happy! Eller i värsta fall, bryt ihop och gå vidare- det är ett favorituttryck hos mig också! ;)

Jag har lite gallstensproblem ibland men det brukar gå över.. borde sätta upp mig på väntelista för operation men jag är inte så bra på att få arslet ur vagnen!

Hoppas du och familjen har en kalashelg ni också, jag längtar till söndag för då blir det minsann en påse dragéägg som är mina favvosar!! ;)



Kraaam på dig!



2010-03-25 @ 22:45:26
URL: http://gimanad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0