Gårdagskvällen!

Igår var det syjunta för hela slanten på kvällen! Det var mysigt, kul att pyssla med korsstygn när man får lite hjälp på traven av systeryster som är lite av en expert på området! Jag slängde ihop en kudde:



NOT! Gick ni på den? Inte? Näe, okej. Det är självklart inte jag som pysslat ihop denna fina kudde, det är en födelsedagspresent jag fick av min älskade syster förra året. Hon kan det här med korsstygn och tålamod hon, så jäkla duktig! Jag ska inte visa mitt mästerverk från gårdagen, de futtiga korsstygn jag gjorde var inte mycke att hänga i julgra´n! Men roligt var det och det är ju det viktigast..?!

Jag hade för övrigt såklart med mig matlåda till syrran.. När Johanna bjöd övriga deltagare på ost, kex och chokladmuffins åt jag en hamburgare med sallad. Det sved en aning, speciellt när dom nybakta muffinsarna fyllde lägenheten med chokladdoft, men.. bara en vecka kvar så det skulle kännas jäkligt att ge upp nu! Går icke! Ett eller två glas vin slank dock ner, det ska inte stickas under stol med. Men lite granna vin är ju bara nyttigt, visst? Det är ju typ samma sak som vindruvor, dvs frukt, dvs hälsosamt?! ;)

Paulúns GI-burgare

Betyg: 8 av 10 GI-Janes

Motivering: Burgaren var faktiskt riktigt god, mycket vitlök i den! Saknade brödet men burgaren ihop med sallad och lite majonnäs smakade inte dumt alls. Morotsstavar och pommes är verkligen inte samma sak, men det känns ju en aning bättre att äta morötter istället för friterad potatis när Paulún skriver följande i boken: "Skär morotsstavar att knapra till istället för pommes frites. Det känns naturligt att äta dessa till burgaren samtidigt som du byter pommes fritens höga GI, dess transfetter, akrylamid och blodtryckshöjandde salt mot morötternas antioxidanter, låga GI och cancerhämmande ämnen".

Iza var hemma och pluggade och agerade matfotograf!


Antioxidanter istället för transfetter..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0