Du kan vad du vill!

Idag har det varit full rulle och jag har inte orkat ta tag i det här med matblogging.. men nu gör jag det innan jag går och lägger mig för annars får jag dåligt samvete! Får inte missa en dag nu när vi kommit såhär långt! Experiment GI är ju inne på sin sista vecka snart, helt sjukt hur fort tiden går!

Dagens lunch åt jag på restaurang idag! Jag var så fräck att jag frågade om jag fick äta min lunchlåda där, jag sa som det var att jag går på en speciell diet och som tur var var hon som jobbade en förstående människa. Malin (hon och jag var på startaeget utbildning i filmstaden idag!) beställde en lunch där och jag köpte en loka citron (så jag åtminstone hade ett giltigt skäl att vara där) så det kändes ändå som att jag kunde äta matlådan utan att känna mig totalt idiotisk. Det är inte helt problemfritt att vara på diet inte! Men, som en herre vid namn Baltzar von Platen en gång sade: Du kan vad du vill och när du säger att du kan intet så vill du intet! ;)

Vad var det då för lunch jag krånglat lite med idag?

Lax med spenat och ägg

Betyg:
8,5 av 10 GI-Janes

Motivering: Mmm, laxen smakade inte alls torr (som den gjorde vid ett annat tillfälle när den fick sig en lite för lång omgång i ugnen!) utan var riktigt god, bakad i ugn med mycket citron! Vi fick välja mellan fullkornsris och fullkornsmakaroner som tillbehör och guess what- vi tog pastan!
   




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0