Snö k a o s

Vilket hemskt hemskt HEMSKT väder. Jag smäller av. Blöta fossingar, inställda bussar och snöstormens big comeback. Jag ville bara avlida på vägen hem från skolan men överlevde mot alla odds. Väl hemma hade jag turen att bli ordentligt ompysslad av den bästa. Hett bad och te gjorde susen, nu mår jag som en prinsessa igen. Men ut går jag aldrig mer.

Tanken var att vi skulle låna mammas bil och åkt och storhandlat idag. Nu är tanken att det är omöjligt om man inte vill riskera livet. Imorgon är Iza ledig så vi åker då istället vilket ju är frid och fröjd.. om det inte vore för att det är väldigt tomt på mat hemma nu! Jag har ätit en apelsin och vet inte riktigt vad mer jag kan äta utan att bryta mot några Paulúnregler för vi har ju typ ingenting hemma. Tur att Iza är så duktig att hon ger sig ut i skitvädret för att gå på sin svenskalektion, hon ska shoppa det nödvändigaste på vägen tillbaka. Vi hade tänkt storhandla allt på Lidl för att dom har så billig frukt och grönt där men nu får vi ändra om lite. Dock ingen big deal, som dom skulle säga på (bannlysta)McDonalds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0