Slutet gott?

På eftermiddagen kom la familia minus papps på spontanbesök! Trefligt! Dom hade med sig "Luftslottet som sprängdes" och efter lite soppa (dagens lunch) satte vi på filmen. Den var bra och allt var frid och fröjd tills jag kom på att det är ju EARTH HOUR (viktigt!!) klockan 20,30. Således blev jag tvungen att stänga av tv:n 12 minuter innan filmen var slut. Taskigt kan man tycka, men jorden är väl ändå viktigast? Vet inte om övriga familjen höll med just i den stunden men vi hade det mysigt med tända ljus och småprat i sofforna istället. Sen var dom visst tvungna att åka för att hinna handla innan hemresan så dom fick bråttom. Det kändes lite tokigt att dom åkte utan att vi sett klart slutet på filmen. Men vilken uppoffring vi gjorde för the earth, visst? ;)

Lunchen glömde jag i all hast ta kort på, var så koncentrerad på att utfodra alla. Men den såg ut som en soppa gör mest, röd med lite vegies i.

Het linssoppa

Betyg: 8 av 10 GI-Janes

Motivering: Jag var inte det minsta sugen på linssoppa men den var god! Blir ofta överraskad av de soppor vi gjort under de här fyra veckorna, oftast har dom inte verkat ätbara men visat sig vara överraskande smarriga! Man skulle haft i någon chili-tomat-vitlökspasta också men vi nöjde oss med att använda torra kryddor istället för pastan, funkade bra även om soppan inte var jättehet för jag fegade lite med chilin.
Övriga familjen sörplade också soppa, till synes förnöjda. Syrran som är totalt antiselleri tyckte till och med att soppan var god trots att den innehöll just selleri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0