Resultatet av den brända bulguren..

Som tur var gick det att rädda den mesta av bulguren och efter lite skrubbande var kastrullen som ny (nåja) igen! Idag har jag lärt mig att ska man koka bulgur i grönsaksjuice bör man hålla järnkoll på kastrullisen!

Grönsaksabulgur med fetaost och svarta bönor

Betyg: 8 av 10 GI-Janes

Motivering: Uppenbarligen misslyckades jag en aning med bulguren, men det mesta klarade sig och det smakade riktigt gott! Blev extra fyllig smak av grönsaksjuicen, även om det är lättare att det bränns tycker jag det var värt att koka i juice för den goda smakens skull. Dessutom blev det inte så torrt, vilket vi annars brukar klaga på att det är ibland när man äter den här typen av sallad.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0