P r o p p mätt

Vi gillar maten vi äter nu. En stor fördel med denna mat är att det är svårt att äta sig sådär äckligt mätt som man kan bli ibland, när man ätit "tung mat" typ pizza och dylikt. Man äter och äter och sen jäser man och jäser och mår illa och ojar sig över att man inte slutade äta pizzan mycket tidigare, typ efter halva.
Just nu känner jag mig lite sådär jäst. Det blev aningen för mycket mat i magen helt enkelt, anledningen misstänker jag är att vi fuskade (!) en aning. Eller, jag vet inte om man kan kalla det fusk- vi åt en GI-fralla till maten. Vi bakade nya frallor idag och när dom är sådär varma och härligt nybakade måste man ju ta sig ett smakprov? Således åkte det med en fralla till middagen och den åkte inte med för att jag var extra hungrig utan för att den var nybakt och god och för att jag därför mer eller mindre pressade ner den efter maten. Summan av kardemumman- proppmätt. Vad lärde jag mig av detta? Sluta ät när du är mätt kvinna! Även när det finns något nybakt i hemmet! Nu vet jag det till nästa gång.

Vad bestod då middagen av?

Kasslerrisotto (i receptet får man välja mellan kassler och sojakorv.)

Betyg:
6 av 10 GI-Janes

Motivering: Jag gillar kassler men vi tyckte inte detta var någon jättehöjdare. Absolut ätbart men det var ganska tråkig smak, lite som en vattnig korvstoganoff. Det skulle vara tabasco i men vi tänkte att det inte var så viktigt så vi skippade den. Möjligtvis var detta ett misstag, tabascon hade ju kunnat spicy upp det..!





Man ska icke äta frallor när man inte är hungrig, man ska icke äta frallor när man inte är hungrig, man ska icke äta....


Kommentarer
Postat av: Ninni

Hej Josefine!

Tråkigt att du inte känner dej riktigt pigg :( kanske blev lite för mycket träning igår för kroppen? eller så är det helt enkelt nåt gammalt tråkigt skräpvirus som bråkar lite med dej. Hoppas att du känner dej piggare imorgon. :)



Er middag idag lät ändå gott tycker jag, kanske var tabascon som fattades bara? Och du?! Era frallor ser ju helt underbara ut!! Slurp vad sugen jag blir!

Jag bara måste baka dem imorgon!

Ha det bra och sov så gott! Ta hand om dej nu. Hörs imorgon.

Kram Ninni

2010-03-09 @ 23:16:19
URL: http://gimanad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0