historien om en hard-to-get bok. Varning för intressegrus i ögat!

Idag har jag återigen tillbringat några (desperata!) pluggtimmar i biblan. Det var frustrerande eftersom den bok jag absolut behövde läsa och som SKA finnas som kursreferens inte fanns på hyllan. För andra gången. Aghh! Någon jäkel gömmer den garanterat, tyypiskt. Men jag gjorde en fuling och gick och letade bland hyllorna där böcker står som folk beställt. Någon hade bokat min bok och jag gick och frågade bibiotikarien om jag kunde låna den och läsa den på biblan över dagen bara.. Hon var lite skeptisk men jag hade mina mest bedjande hundögon och hon sa efter lite tvekande att hon kan ju inte hindra mig..! Bara jag satt nära hyllan och höll lite koll ifall det kom någon som verkade leta efter den var det väl okej då, sa hon tillslut. Jag gjorde som jag blivit tillsagt och jag var så glad så glad över att jag kunde läsa den jäkla boken tillslut (även om jag var tvungen att spana som en hök mot hyllorna så fort någon närmade sig i jakt på sin beställda bok)!

Slutet gott allting... bättre!! Ja, faktiskt, det har blivit bättre! Fick mail idag från en snubbe jag försökt köpa boken av second hand men som inte skrivit tillbaka på länge så jag trodde loppet var kört! MEN, så såg jag nu precis att jag får köpa den av han för ynka 80 riksdaler och att jag kan hämta den på måndag (samma dag som vi får hemtentan)! Wonderful! Sista minuten är min grej! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0