En skojare?

Jag sitter och kollar på Fuskbyggarna. Jag vet inte vart dom är i dagens program  men familjen det handlar om pratar redig östgötska! En dialekt jag hyser stark hatkärlek till. Ibland måste jag dock bara älska denna dialekt som har en förmåga att låta så härligt.. naiv/blåst! I programmet blev karln i familjen helt stum när Timell berättade att dom ska hjälpa till att fixa deras fuskbyggda hem. Han sa inte ens tack och det kändes lite konstigt ett tag innan han efter lång tystnad utbrister.. "skåjaruellä?" på klingande östgötska. Han var helt allvarlig, han hade trott att Timell stod och drev med honom! När han insåg att så inte var fallet spred sig ett leende och ett tack lyckades han klämma fram. Jag måste säga att jag totaldiggar hans stajl!

P.S. Fick precis höra nu att dom är i Ödeshög! D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0