Dagens middag blev en lunch hos alexander!

Japp, så blev det idag! Vi hade gruppträff hemma hos Alexander "trumslagarpojken" Bojestig och det var underbart trevligt som vanligt när vi ses i gruppen! Skulle kunna sitta och prata och skratta i hur många timmar som helst tror jag- härligt!
Alexander går i tankarna att bli vegetarian och då hipp som happ tipsade jag om ett vegetariskt recept (dagens middag enligt Paulúnboken!) som han nappade på! Jag skickade recept och så lagade vi soppa hos honom, helt perfekt för mig som inte behövde ta med någon matlåda! Det är tacksamt när man inte är riktigt normal utan världens krångligaste gäst! Jag hade lite ångest för att soppan kanske skulle smaka hejkomochhjälpmig eftersom varken jag eller alexander testat den innan och kanske skulle hela hans gruppdag sluta med att vi alla mådde illa av soppan och allt skulle bli en enda stor katastof(!!) men.. så blev inte fallet! Pust! Den var god, det tyckte iallafall jag och det verkade som övriga också gillade läget! Guldstjärna till Alexander! :)

Dagens middag blev alltså till en lunch och jag min nöt hade inte med mig kameran så det blev inga kort på underverket.. men jag kan visa ungefär hur den såg ut ändå..!

Linssoppa med spenat och kikärtor

Betyg: 10 av 10 GI-Janes

Motivering: Vegetariskt, smakrikt och gott! Iza åt korvsoppan som blev över för några dagar sedan så jag är enväldig betygsättare idag (jag hann inte riktigt höra med gruppen vilket betyg dom skulle ge!). Trumslagarpojken gjorde recept för 6 personer och det var tur att det fanns en gigantisk gryta i hemmet så söppan fick plats för det var muchos soppa! Jag åt två tallrikar, andra tallriken åt jag bara för att jag tyckte det var så gott- kikärtor, linser och spenat är faktiskt inte fy skam! Extra plus för dagens duktiga och underhållande kock!

Ungefär såhär la trumslagarpojken upp soppan på tallrikarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0