"blabla..blablabla..bla..blabla.."

Idag har varit en härlig dag! Har haft ett gäng extremt trevliga människor på besök, nämligen min seminariegrupp från skolan! Det är lätt att få mundiaré när dom är här för det finns så mycket man vill prata om och diskutera! I love it! Lite jobb inför morgondagens seminarie lyckades vi med nöd att näppe få till, men det är svårt när det finns så mycket annat roligare att prata om! Höll på att kasta mig in i en diskussion med Alexander  igen om Robinson, tur att vi la band på oss innan det bröt ut i ett rejält krig, haha.

Det är klurigt att veta vad man ska bjuda på när man är fast i GI-träsket (=själv valt att följa en bok slaviskt) men jag kunde iallafall bjussa på lite GI-frallor och så gjorde jag GI-desserten från i söndags. Möjligtvis inte helt okej att äta dessert en måndag men den består egentligen inte av så mycket mer än en vanlig frukost- naturell yoghurt, vaniljstång, honung, äpple, havregryn, lite olja och en massa kanel. Det är inte samma sak som kladdkaka direkt så jag tycker inte det är så himlans farligt..!?  

Apropå kladdkaka hade jag funderingar på att baka något sådant till de två i gruppen som får äta vad de vill (som riktiga vuxna människor, trots att en är bara barnet..! ). Dock misstänkte jag att det inte är läge att fresta migsjälv på det extrema sättet. Att baka och inte få äta smet är ju ganska meninglöst för att inte säga helt omöjligt. Så jag köpte kakor istället men sen glömde jag helt bort att bjuda på dom så nu har vi en temptation i vårt hälsosamma skafferi! Men eftersom de iallafall inte doftar ljuvligt borde vi klara den pressen! Är impad av Ninni som bor med sin karl som äter pizza och chips i hennes omedelbara närhet. Hur klarar du det Ninni??? Im impressed!


Kommentarer
Postat av: Annis

Tack själv för en underbart trevlig dag med lika underbara och trevliga människor! Och tack för goda smörgåsar och en alldeles utsökt dessert....MUMMA!! Ser fram mot " Halv 8-träffarna" framöver....=) Trots att vi "babblar" mer effektivt än vi jobbar effektivt så tycker jag nog att vi har klarat oss rätt bra vad det gäller skolarbetet...Där ser man vad positiv energi kan åstadkomma(stavas det så...?!)...=)!! Och din blogg är superkul att läsa Josefine-trots att jag inte har förmånen att äta er goda "GI-mat"! Kram på dig/ Annis

2010-03-17 @ 17:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0