Att ta det säkra före det osäkra

Hm, det där med att ge allt en chans kände jag var lite överdrivet. Ibland ska man inte chansa i livet utan "sejfa" lite kan jag tycka. Därför gjorde jag en egen variant på dagens lunch, originalreceptet lät bara för.. hur ska jag säga detta med ett fint ord.. äckligt!

Kikärtor med makrill i tomatsås

Betyg:
5 av 10 GI-Janes (vår version)

Motivering: Enligt receptet skulle man mixa makrillen i tomatsås, kikärtor, fryst broccoli och hackat ägg för att sedan värma det hela i mikron och, voila, färdigt.. men, tanken på varm makrill ihop med broccoli gjorde mig aningen illamående så jag gjorde en fuling och bytte ut broccolin mot två GI-mackor istället. Jag ångrar mig inte!


Åkte med en klick avokadoröra från igår också.. och så blev det en kopp grönt te till, med lite honung!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0